
Projekt MaaSive to część programu innowacyjnego SHIFT2RAIL IP4 – „IT dla atrakcyjnej kolei”, która znacząco przyczynia się do osiągnięcia celu programu, jakim jest wzrost atrakcyjności kolei poprzez wdrażanie lub ulepszanie zintegrowanych rozwiązań informatycznych służących multimodalnym podróżom w modelu „door to door”.
MaaSive to kontynuacja prac zrealizowanych w ramach poprzednich projektów, (AttrackTive i Co-Active) w zakresie unowocześniania rozwiązań informatycznych dedykowanych rezerwacji i sprzedaży biletów, zakupów podczas podróży, a także jej śledzenia oraz usługi asystenta podróżnego.
MaaSive dąży do:
- Ulepszenia struktury programu IP4 poprzez integrację nowych funkcjonalności i trybów (pojazdy prywatne, tryby współdzielone itp.), zapewniając kompatybilność z istniejącymi już, starszymi systemami różnych dostawców usług transportowych,
- Wzbogacenia obsługi klienta, wprowadzając innowacje w interfejsie podróżnika, doświadczeniach i usługach. Ulepszenie i automatyzacja procesów dotyczących praw pasażerów, w tym w sytuacjach takich jak opóźnienia lub odwołania,
- Wdrożenia nowych technologii w zakresie weryfikacji biletów, wspierania interoperacyjności między różnymi dostawcami i ograniczenie interakcji między podróżującymi a urządzeniami do weryfikacji poprawności,
- Zastosowania jednolitego podejścia w celu włączenia MaaS do ekosystemu IP4, zapewnienia kompatybilności i zgodności funkcjonalnej oraz zasad biznesowych z poprzednio opracowanymi projektami.
Rola PKP S.A. i PKP Informatyka w projekcie
Rolą obu podmiotów, posiadających kompetencje i doświadczenie w zakresie
wdrażania i eksploatacji tzw. Wspólnego Biletu, jest współudział w rozwoju
nowych technologii i rozwiązań dotyczących podróżowania w modelu „door to
door”. Obie Spółki wnoszą do zespołu projektowego swoje doświadczenia m. in. w
zakresie wykorzystania środowiska dla kodów QR, wytwarzania ich generatorów i
walidatorów, szeregu zasad biznesowych dla różnych modeli podróży oraz
rozliczeń między przewoźnikami. PKP Informatyka uczestniczy w projekcie jako
Powiązana Strona Trzecia
PKP S.A.
Obszary zaangażowania:
- Usługi informacyjne dla podróżnych,
- Zarządzanie incydentami i zdarzeniami,
- Planowanie podróży, system sprzedaży i rezerwacji,
- Centrum rozliczeniowe pomiędzy usługodawcami,
- Walidacja mobilna, biometryczna itp.
Partnerzy w projekcie:

Informacje dodatkowe:
Projekt o numerze referencyjnym H2020-826385 finansowany jest z programu Horyzont2020 przez Komisję Europejską w ramach inicjatywy Shift2Rail.
