Bezpieczeństwo w sieci to jeden z najgorętszych tematów branży IT w ostatnim czasie. Poziom zagrożeń i incydentów związanych z cyberbezpieczeństwem rośnie lawinowo z roku na rok, dlatego też w kontekście zabezpieczeń oraz monitoringu systemów informatycznych coraz większego znaczenia nabiera usługa Security Operations Center, świadczona przez nieliczne firmy na polskim rynku. W ich gronie znalazła się także PKP Informatyka.

Security Operations Center (SOC) jest systemem, w którym bezpieczeństwo IT oraz procedury i ludzie współpracują ze sobą, tworząc możliwie jak najwyższy poziom bezpieczeństwa firmy i posiadanych przez nią danych. Skuteczne i szybkie zarządzanie systemem umożliwia redukowanie zagrożeń, unikanie kryzysów, zmniejsza podatności na cyberataki i pozwala wyciągnąć wnioski z występujących problemów.

Przeciwdziałanie incydentom, bezpieczeństwo infrastruktury IT i poufnych danych to dziś jedno z największych światowych wyzwań. Cyberzagrożenia to nie tylko problem IT, ale również poważne ryzyko biznesowe. Perspektywa strat finansowych czy dezorganizacji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa powodują, że osoby zarządzające organizacjami w większości obszarów świata zaliczają ten obszar do pięciu najważniejszych ryzyk dla swojej firmy.

Security Operations Center (SOC) to usługa, w ramach której PKP Informatyka monitoruje i wykrywa zagrożenia, analizuje poziom bezpieczeństwa systemów i infrastruktury IT. Nasz SOC zapewnia także ochronę przed cyberatakami i szybką reakcję na incydenty, dzięki czemu niwelowany jest ich negatywny wpływ na procesy biznesowe w spółkach.