19 marca br. PKP Intercity S.A. wprowadza nowe rozwiązanie „Po prostu BILET”, które zastąpi dotychczas istniejący bilet i miejscówkę. Przy zakupie pasażer otrzyma tylko jeden blankiet. Oferta powstała z myślą o podniesieniu komfortu podróżowania i monitorowaniu frekwencji w pociągach.

„Po prostu BILET” zastąpi obecnie funkcjonujący bilet i miejscówkę jednym blankietem
ze wskazaniem miejsca. W przypadku sprzedaży wszystkich dostępnych miejsc siedzących
w danym pociągu, pasażer zostanie o tym poinformowany na etapie zakupu i będzie miał wybór. Sam podejmie decyzję, w jaki sposób chce podróżować. Będzie mógł kupić bilet bez gwarancji miejsca siedzącego albo bilet na kolejny pociąg.

Jasna oferta dla klientów, to kolejny efekt sprawnego zarządzania na poziomie Grupy.
„Po prostu BILET” to inicjatywa trzech spółek: PKP SA, PKP Intercity i PKP Informatyka. Stawiamy na komfort pasażera – likwidujemy niezrozumiały system miejscówek, prognozując realne zapotrzebowanie na miejsca w pociągu. – powiedział Jakub Karnowski,
Prezes PKP S.A.

Dzięki nowemu rozwiązaniu przewoźnik, mając pełną informację o frekwencji w pociągach, będzie mógł dopasować liczbę wagonów do realnego zapotrzebowania na miejsca, co przełoży się na komfort podróży pasażera.

Zmiana nie będzie wiązała się z podwyżką cen. W przypadku pociągów Express InterCity, Express oraz I kl. Twoich Linii Kolejowych (TLK), gdzie do tej pory obowiązywała rezerwacja miejsc, cena biletu będzie nadal sumą opłat za przejazd i miejscówkę. Za to w II klasie
TLK pasażer nie będzie już dopłacał 3 zł za miejsce siedzące.

„Po prostu BILET” to kolejny etap budowania dynamicznego systemu sprzedaży. Jest to drugi krok po wprowadzonej na początku roku ofercie „Wcześniej = Taniej”. Dzięki niej każdy pasażer kupując bilet najpóźniej 7 dni przed podróżą otrzymuje rabat wynoszący do
10% ceny.

Tak jak zapowiadaliśmy – zmieniamy się. Wprowadzone rozwiązania mają zachęcać do wcześniejszego planowania podróży, dzięki czemu nasz klient może wybrać atrakcyjną cenowo propozycję i mieć gwarancję miejsca siedzącego, a my, czyli przewoźnik odpowiedzieć na prognozowaną frekwencję i zadbać o odpowiednią liczbę wagonów. – powiedział Marcin Celejewski, Członek Zarządu ds. Handlowych PKP Intercity S.A. Rozwiązanie „Po prostu BILET” to większy komfort podróżowania i szansa na koniec z tłokiem w pociągach. – dodał Marcin Celejewski.

Informacje na temat rozwiązania „Po prostu BILET” będzie można znaleźć m.in. na stronie www.intercity.pl oraz w punktach informacyjnych na dworcach.